|
|
このレッスンは、生徒の想像力が再度日本人を元気づけ、私たちがこの災難から回復できるように、大きな希望をもって作成されています。 This lesson is created with great hope that students' imaginations will once again invigorate the Japanese people so that we can recover from this calamity. |
|
●Subjects:Visual Arts, Photography, Infomation Technology |
Step1 [学習みつけ]Organize Japan earthquake recovery images | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
紹介(しょうかい)Introduction to digital photography: 意欲を高めるために日本の震災写真を見てください。 Look at reference pictures of the Japanese earthquake disaster for inspiration.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
≪情報モラル≫写真の撮影者には、学習活動として使用承諾をいただいています。 We did get permission to use photographer's album (digital rendering). |
Step2 [情報あつめ・せいり] Save Images | ||
(1)写真ギャラリーでサムネイルを見たら、好きな写真をさがして、クリックします。 Find the image you like by looking at the thumbnails in the image galleries, then click on the image. *イメージをクリックして、フルサイズで見て下さい。 Click the images to see full size (2)背景(はいけい)にするために、1枚の風景写真をえらびます。 Choose one landscape for backgrounds. (3)ほしい写真を右クリックして、そしてブラウザによって「画像を保存」、あるいは「画像をダウンロードしてください」を選択してフォルダに保存します。 Right click (click and hold or context click for Mac users) and select 'save image as' or 'download image' depending on your browser. (4)スケッチブックを使用して、日本の回復のためのアイディア考え(アイディア)を描いてください。 Use your sketchbook to draw ideas for the Japanese recovery. *生徒は都市デザインを作成するときに、スケッチの大切さに関しても学びます。 Students also learn about the importance of sketch in creating city design.
|
||
Step3 [学習まとめ ・わかり]Composite Imaging and change the backgrounds | ||
(1)作品を作成するためにに使いたい写真を開きましょう。 If you wish to publish your work on web sit, are not allowed to publish your projects that were not your own photos, music and art. ●もしあなたが インターネットで作品を発表することを望むなら、あなた自身の写真、音楽、美術でなかったら、発表することは許されません。 The Educator's Guide to Copyright and Fair Use(英語) |
||
Step4 [学習つたえ・いかし]Display and Assessment | ||
Display and Assessment(展示/評価) (1)必要なら、生徒は彼らのイメージのPowerPointスライドショーを作成するかもしれません。.Students could create a slide show in Power Point of their images if desired. ●評価:Evaluation: ・生徒は日本の回復を自分自身の想像からイメージしましたか? Did students make the Japanese recovery images from their own imagination? ・彼らは効果的な方法で、パソコンを使ったデザインの法則を利用しましたか? Did they utilize the principles of design with a computer in an effective way? ・生徒は、視覚的思考を示して、知識を構成して、情報技術を使用することで革新的な芸術作品と過程を開発します。 Students demonstrate visual thinking, construct knowledge, and develop innovative art works and processes using information technology. ・生徒は、人道的、文化的、社会的な問題を理解して、創造的で前向きな行動を起こします。 Students understand human, cultural, and societal issues and practice creative and positive ・学生がオンライン展示会のときに美術作品をアップロードできるように、学校美術館サイトを作成してください。 Create your school museum site so students can upload their artwork to on online exhibition. ●私たちは、我が国が早急に回復して、これらのレッスンで少しでも助けることができることを願っています。 We hope our country recovers quickly and that we can help a little with these lessons. |
||
「がんばれ日本! 世界は日本と共にある」(世界各地でのエピソード集)外務省
|
●お便り交流コーナー To contact us(この学習をした人の感想です) |
メールはこちらまで。ご意見やご感想をお待ちしています。
Add to or Comment on this Lesson
Thank you for your email and the website. I am most encouraged and appreciated to see the creative effort to help children learn to be loving, caring and active to understand and helpful. God bless, Churaipon Yuvabadhana Foundation http://www.rama9art.org/artisan/childsite_data/yuvabadhana/index.html |
I so love the idea you are teaching the children to learn the fact of life
and take it to art in order to make it to something positive. 私は、あなたが子どもに生活の現実を学ぶことを教えていて、何か積極的なことをするためにアートを取りいれるアイディアがとても好きです。 Our love from Thailand, タイからの私たちの愛 |
学習発表リンク
以下の組織は日本の震災に救援を提供しています。
The organizations below are providing relief to the Japanese earthquake
disaster.
4th Grade"Wishes for Japan" |
A Flower for Japan 「日本のため、椿の版画」
Paper Cranes for Japan
「アートを作り、それを郵送する」?
?これに対し、世界中の学生が200万羽以上の鶴(つる)を作りました!?|
Koi鯉アートのぼり: collecting "KOINOBORI" with your words
福島大学東日本大震災後の復興支援プロジェクト
March 11, 2011 Tohoku Earthquake. What can I do as an artist in such context? A Painting of Encouragement to Japan. 『日本へ激励の絵』 "Mt. Fuji in the morning" 「朝の富士山」 A little assistance? ・少しの支援? I would paint by hand thinking it will be a better encouragement. ・それがより良い激励になると思いながら、私は手で絵を描きます。 THANK YOU! ・ありがとうございます! 『復興支援ポスター配布プロジェクト』Support Poster for Japan Earthquake ポスター絵画(デザイン)はパブリックドメイン[共有財産]として公開しております。プリントアウトでのご使用も含め、自由にご活用ください。商用目的のために、複製、表示、配布はお控えください。 助け合い、乗りこえるためのYouTubeは、こちらです。 http://www.youtube.com/watch?v=UYuib2fFUyE |
私たちは美術と創造的思考が、この地震から日本が抜け出すものであると明言します。
We state that the arts and creative thinking are what is going to pull Japan out of this earthquake.
図工・美術のeラーニング|Art e-Learning
環境を考える美術教育 Environmental learning
If you have a website, link to it here.
ウェブサイトがありましたら、ここにリンクしてください。
Thursday, 01 June 2023
<協力>写真素材 ryuki_a_gさんのアルバム <制作>Makio Kawashima 4/8/2011
Copyright(C) 2023 Art e-Learning Center. All Rights Reserved.