5th Grade Class
5年生 Y.S
●中青戸小学校図画工作科 Nakaaoto Elementary School Art Class
1 | 自らつくりだす喜びを味わい、様々な表し方 や見方に触れ、創造的に表現する態度を育てる。 <新図画工作科の5,6年目標(1)> ・図画工作科の2内容については、A表現の(1)人工の材料を構成したり、技能などを総合的に働かせて楽しく表現する造形遊びととらえることにする。 |
1. To let children personally experience the joy of creating; discover diverse means of art expression and various points of view; and develop an attribute of creativity. [Content of the New Art Education for 5th and 6th Grade level] a. work with man-made materials b. integrate enjoyable art play with learning art technique and expression. | |
2 | 問題の解決や探求活動に主体的に取り組み、 自己の生き方を考えることができるようにする。 <新総合的な学習のねらい(2)> |
2. encourage various thinking processes such as problem solving, independent
investigation, and contemplation of one's being and lifestyle [aim of the integrated learning]. | |
3 | 情報を選択・活用して情報活用能力を培うとともに、コンピュータに慣れ親しむようにする。 <情報化への対応> |
3. Combine an opportunity of learning to select information and cultivating the ability to process and utilize that information, with learning to work on the computer with ease [dealing with becoming information-oriented]. |
●単純化する | ●誇張する | ●装飾化する |
Simplify | Exaggerate | Decorate |
1 | イラストの方法を理解する | 1. Gain an understanding of illustration techniques. | |
2 | 本や図鑑の情報から選択する | 2. Select information from picture books and reference books. | |
3 | 水彩絵の具でイラストを表現する |
3. Portray an illustration in watercolor medium. | |
4 | マルチメディア百科事典などで画像を検索する (マイクロソフト エンサイクロペディア百科事典) ●Yahoo!きっず図鑑 |
4. Use multimedia encyclopedia as a reference picture. (Microsoft Encarta97) Yahho kizs picture book | |
5 | 選んだ画像をコピーしてペイント画面に 貼り付ける 作品は(ハイパーキューブ)鈴木教育ソフト |
5. Copy a chosen picture-date and set to the paint screen. (HYPER CUBE)SUZUKI EDUCATIONAL SOFTWARE | |
6 | 画像を活用しながら、コンピュータで イラストを表現する(CG) |
6. Using the reference picture as a guide, create an illustration(CG). | |
7 | イラストを印刷する | 7. Print the illustration. | |
8 | イラストを鑑賞する | 8. Appreciate the illustration. |
|
|
|
|
| |||||
|
|
|
|
| |||||
|
|
|
BACK図工・美術のeラーニング/Art e-Learning
BACK図工の学習/Art Web Lessons
HOME小学校図画工作科
Written by Makio Kawashima
Last updated on 1/16/2021