環境学習 2002
Envionment Project
造形活動Art Project
宇喜田の森に、旗を飾りました。
Students displayed Art Flags in Ukita Woods.
宇喜田小学校5年生
Ukita Elementary School
Grade 5
A.学習活動名/Lesson Title [Learning Activitie]:
森の旗 "Flag Art"
学習領域Subject Area: ○
A−1 図画工作科/Drawing and Handicrafts [Art Lesson]
a表現(1)○造形活動/Art Project(2)絵,立体,つくりたいもの/Expression and
Creativity
b 鑑賞/Appreciation
A−2 総合的な学習の時間/Period for Integrated Study[Integrated Lesson]
a. 国際理解/International Understanding b. 情報/Information ○c. 環境/Environment
d.福祉・健康/Welfare&Health ○e. 地域や学校の特色/Distinctive Education
f.児童の興味・関心/Children's Own Interests
B.実施日 2002年10月16日Date: 10/16/02
C.学校名「東京都江戸川区立宇喜田小学校小学校」School:Ukita Elementary School
D.学年 年Grade Level:5th
E.先生 Teacher in charge Mr.Makio Kawashima
F.授業の日数(1日): Lesson Length (Days):1
時間数(2時間)45分授業 2Hours:[45-minute class periods]
G.場所/Place at「図工室と宇喜田の森Art room and Ukita Woods 」
旗の展覧会:FLAG-ART EXHIBITON
●西柳ヶ瀬フラッグアート展
https://yanamachi.com/star/
●盛岡フラッグアート展
https://morioka-flagart.sakanacho.com/
H.学習の主なねらい/Lesson Objectives:
生徒は次のものができるようになります
The students will be able to:
H-1 図画工作科Art Lesson
◇表現及び鑑賞の活動を通して,つくりだす喜びを味わうようにするとともに造形的な創造活動の基礎的な能力を育て,豊かな情操を養う。
Through art expression and art appreciation activities, art education can enable students to experience the joy of making art; develop a fundamental creative ability to form art; and cultivate and instill an aesthetic attitude to appreciate art.
1.つくりだす喜び: Enjoy creative activities of making art:
2.知覚と情操:Perception and aesthetic attitude:
3.基礎的な能力:Fundamental creative ability to form art:
4.知識と技術:Knowledge and skills:
5.創造的な表現/実行: Creative expression/performance:
6.環境芸術の理解:Uunderstanding of the environment art:
7.反応/評価:Response/evaluation:
更新 2/8/2021
Copyright(c)2011-2021 Art e-Learning Center. All Rights
Reserved