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クリスのお手紙

Chris' letters


予定されていたLA公演がキャンセルされたことについてのクリスからのメッセージ。クリスの知らないところで、正式決定する前に情報公開されたために、チケットを予約したり、航空券を買ってしまったファンもいて、ちょっとした騒動に。クリス一人の責任ではないけど、もちろん何かしらの責任はあるのかもしれない。今回は手紙ではなく、おそらく管理人さんに急ぎメールを送ってきたんでしょう。


番外編4 2009.12.2
みんなへ

今回LA公演がキャンセルされたことによって、みんなに迷惑と混乱を起こしてしまって本当に申し訳ない。

僕は自分には責任がないなんて言うつもりはないよ。でもちょっとだけ僕に辛抱をして。僕に起こったことを説明するから。

11月に主催者から公演は延期になったという連絡を受けた。すでにLA公演のことが外に出てしまってるなんて知らなかった。そうじゃなきゃ、僕は何か対処していたよ。通常はコンサートだろうか、夜のイベントだろうか、小さなイベントだろうが、ポスターやチラシが出来上がれば、彼らは確認のために僕のところに送ってくるだろうし、そして僕はBlue Skyにサイトに掲載するようにお願いをするんだ。もし、このように正式決定する前に僕の名前が載ってるものが表に出ていたら、Blue Skyに知らせるよ。たとえば前回の成都での授賞式みたいにね。でも僕はマネージメント会社のように自分をきちんとマネージメントできないと人に言われるように、実際のところ僕はそういう人間じゃないんだ。たいていの場合、何が起こってるのか僕にはさっぱりわからない。僕は自分のイベントは公表すべきだと思った時にだけ公表してきたつもりだ。情報が足りないとか、特にネットでは、非公表にしなくてはいけない時もある。僕のミスだ。

ハロウィーンの挨拶だけど、9月15日にBlue Skyのところに送ってあるよ。作曲やスタジオワークをし始めてからは、以前のように頻繁にネットのチェックができていないんだ。申し訳ない。

では、このイベントのために航空券を買ってしまった人たちはBlue Skyに連絡してくれるかな?損失の穴埋めをどうするかできる限りのことをするつもりだよ。

読んでくれてありがとう。

敬具
クリス・ウォン

Dear All、

I am truely sorry that the cancellation of the concert in L.A. has caused such inconvenience and chaos for everyone.

I am not trying to say that this is none of my responsibility, but please, bare with me for a second, here, is what happened on my side.

In November, I got the message from the organizer that the show was postponed. I didn't know that the news of the L.A.show was out on the street already. Otherwise I would have done something. Usually, no matter it is a concert, or sharing night or whatever function, when the poster/flyer design is out, the organizer would send me a final copy to review and that is when I would ask Blue Sky to post it. If, I happened to see anything out there with my name on it before it became official in such a way I would notify Blue Sky about it, like that Award Ceremony in Chengdu last time. But as some said, I am not good managing myself as a management company, which as a matter of fact, I am not one. I have no idea what is out there, most of the times. I only announced my event when I thought it was due for announcing, missing those informations, especially on-line, that require some anti-announcing sometimes. My mistakes.

As for the Halloween greetings, I sent those to Blue Sky in 15th Sept. 2009. I didn't check the website as often as I would love to after that as I worked on my keyboard and in the studio ever since. My apologies.

Now, would those who bought the air-tickets for this event send a message to Blue Sky please? I'll try my best to see what can be done to compensate your loss.

Thank you for reading this.
  

Best regards,
Chris Wong