テーマ〔環境〕 デザインして生きる
We design our life and
the only environment.
5年N.W
「鳥」"THE BIRD"
木版画 Woodcut
"自由題 The free creation." 1997
- コンピュータ絵画では、児童は256色の中から、好きな色を選択しています。コンピュータをフルカラーにすると1677万色を表示します。しかし、この題材では白と黒で表すことにしました。「いろいろ」とはカラフルに色を使うことではなく、工夫して多様にすることだと思います。制約のなかで美(道)を見つけるのが課題です。児童には「色々な線」「色々な白」と説明します。すると作品に色を感じてきます。創造性とは条件の中で解決を求め、幸福を探す行為なのです。ここから、環境のテーマにつながっていきます。
- However, we decided to express by this subject in the white and the
black. We think that "the variety" is to use a color colorfully,
but to devise and to make various. We find beauty (the road) in the agreement
and we are a problem. The child is explained to that it does "various
line" "the various white". Then, we feel a color in the
work. The creativity is the act which demands solution in the condition
and looks for the happiness. We connect with the theme of ”the environment”
from here.
5年生 Fifth Grade Class
全校写生会 Sketch festival on May,1997
- 学校の前にある青戸平和公園で写生をしました。
- We made a sketch of aoto peace park which is in front of the school.
"イラスト ILLUSTRATION" 1997
- コンピュータを使い始めて2年目になると、だいぶマウス操作も慣れてきます。グラデーションなどを利用しながら好きな形をイラスト化して表しました。
- We were accustomed to the mouse operation when we used a computer for
2 years.We made the form to like an illustration and we showed it while
using a gradation and so on.
|
|
|
ペンギン
The penguin.
S.K |
宇宙人
The spaceman.
N.I |
川の中
In the river.
K.Y |
|
|
|
せいうちとどちゃん
The walrus named Todo.
T.Y |
サムライクン
The warrior.
S.H |
森
The forest.
H.Y |
|
|
|
海の底
The bottom on the sea.
R.K |
公園
The park.
Y.E |
水族館
The aquarium.
T.K |
粘土 Clayworks
"ロスト・ワールド THE LOST WORLD"
素焼きでつくりました。なるべく自然の素材を使うようにしました。失った自然は決して戻りません。
<earth enware> We used natural materials. Lost nature never returns.
5年生 Fifth Grade Class
共同制作 Collaboration
"垂れ幕 DROP CURTAIN", 1998
- 私たちは40周年の祝いに、校舎にネクタイを贈ることにしました。デザインは「星」「鳥」「花」「シャボン玉」「縞模様」「幾何形態」です。計6枚のネクタイが屋上から垂れ下がりました。
- We decided to present a schoolhouse with the necktie in the born celebration
of 40 years old. The design is "stellar" "bird" "flower"
"soap bubble" "striped pattern" "the several form".
Six sheets of neckties in amount hung from the rooftop. We decided to present
a schoolhouse with the necktie in the born celebration of 40 years old.
|
|
制作中
We are composing. |
制作中
We are composing. |
40才の誕生日おめでとう!" Happy Birthday!"40
years old.
トップページへBack
to Exhibition